بهبود فرآیند کسب و کار (Business Process Improvement)
مدیریت فرآیندهای کسب و کار به مجموعه اقدامات و روشهایی اطلاق میشود که برای بهبود عملکرد و عملیات یک سازمان در طول زنجیره تأمین، تولید، توزیع و خدمات استفاده میشود. هدف اصلی مدیریت فرآیند کسب و کار، بهبود کارایی، افزایش کیفیت، کاهش هزینهها و افزایش رضایت مشتریان است. در این روند، فرآیندها شناسایی، تحلیل، طراحی، پیادهسازی و نظارت میشوند تا بهبودهای لازم صورت گیرد. برخی اصول مورد استفاده در مدیریت فرآیندهای کسب و کار شامل شناسایی هسته فعالیتها (Core Activities)، استانداردهای عملکرد (Performance Standards)، شناسایی نقاط قوت و ضعف (Strengths and Weaknesses) و بهبود پیوستگی (Continuity Improvement) است.
- پنجشنبه ۲۰ مهر ۰۲ ۱۰:۵۵
- ۱۲ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر